Similar topics
    Lista Mistrzów
    Warhammer - SHEERIF
    Naruto
    - Brak mistrza
    Resident Evil - Brak mistrza
    Neuroshima Brak mistrza
    Wampir - Brak mistrza
    Dragon Story
    - Lavi
    Underfantasy - Lavi
    Cyberpunk - Lavi

    Top posters
    Lavi (1392)
     
    Michaś (707)
     
    SHEERIF (513)
     
    Robson (479)
     
    Anna (476)
     
    RafciOo (174)
     
    Zero (173)
     
    Fenek (45)
     
    pczyż (8)
     
    Arheros (5)
     

    Nasi przyjaciele :)



    Rany I Rekonwalestencja

     :: Uniwersa :: Warhammer

    Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

    Rany I Rekonwalestencja

    Pisanie  SHEERIF on Luty 24th 2009, 11:31

    Cecha Żywotność określa jak długo postać może walczyć, zanim przeciwnik zada jej decydujący cios. Żywotność reprezentuję "strefę buforową" i tylko wtedy, gdy zostanie ona sprowadzona do zera, postać zacznie otrzymywać śmiertelne obrażenia.

    Przyjmuje się jednak, że osoby, które w walce odniosły jakieś obrażenia, zostały ranne przed tym, jak ich Żywotność spadła do zera. Odnosi się to tylko do istot, które zostały ranne w walce - nie oznacza to, iż mniejsze zwierzęta, posiadające od początku 1 czy 2 punkty Żywotności, cały czas chodzą w bandażach.

    Rany dzielimy na trzy różne kategorie:

    Lekkie: postać wciąż ma 2 lub więcej punktów Żywotności;

    Ciężkie: postać ma mniej niż 2 punkty Żywotności, ale nie otrzymała żadnych trafień krytycznych;

    Bardzo ciężkie: postać otrzymała jedno lub więcej trafień krytycznych.
    avatar
    SHEERIF
    Poziom 10
    Poziom 10

    Male
    Taurus Dragon
    Exp : 513
    SP : 594
    Sława : 13

    Powrót do góry Go down

    Re: Rany I Rekonwalestencja

    Pisanie  SHEERIF on Kwiecień 12th 2009, 16:09

    Osoby lekko ranne:
    Powracają do zdrowia samodzielnie, pod warunkiem, że mają czas na odpoczynek (patrz Czas leczenia poniżej) - jednak opieka osoby posiadającej umiejętność leczenia ran lub chirurgii może okazać się bardzo pomocna. Jeżeli lecząca postać wykona udany test Inteligencji, zraniona osoba natychmiast otrzymuje K3 punktów Żywotności. Można wykonać tylko jedną próbę leczenia obrażeń, odniesionych w określonej walce.

    Osoby ciężko ranne
    Nie powracają do zdrowia samoistnie, dopóki nie zostanie im udzielona skuteczna pomoc przez osobę posiadającą umiejętność leczenie ran lub chirurgia. Chirurg, wykonując udany test Inteligencji jest w stanie przywrócić K3 punktów Żywotności, a jakakolwiek inna osoba lecząca - tylko 1 punkt. Zdrowienie jest natychmiastowe, a później przyjmuje się, że dana postać jest już tylko lekko ranna.

    Osoby ranne bardzo ciężko
    Będą prawdopodobnie potrzebowały natychmiastowej opieki kogoś, posiadającego umiejętności leczenia ran, by w ogóle mieć szansę na tyle długiego utrzymania się przy życiu, żeby dotrzeć do jakiejś osoby z umiejętnością chirurgii.
    avatar
    SHEERIF
    Poziom 10
    Poziom 10

    Male
    Taurus Dragon
    Exp : 513
    SP : 594
    Sława : 13

    Powrót do góry Go down

    Re: Rany I Rekonwalestencja

    Pisanie  SHEERIF on Kwiecień 12th 2009, 16:28

    Czas Leczenia


    Lekko ranne osoby odzyskują 1 punkt Żywotności na dzień całkowitego odpoczynku. Osoby, odpoczywające przez tydzień otrzymują dodatkowo ilość punktów Żywotności równą wielkości ich cech Wytrzymałości (np. po tygodniu odpoczynku lekko ranna osoba odzyskała ilości punktów Żywotności, równą 8 + jej Wytrzymałość).

    Opieka osoby posiadającej umiejętność leczenia ran przyśpiesza proces zdrowienia. Jeżeli osoba doglądająca wykona udany test Inteligencji (z dodatnim modyfikatorem +20%) i przynajmniej przez pół godziny dziennie opiekuje się rannym, ranny odzyska każdego dnia ilość punktów Żywotności, równą jego wytrzymałości. Jeżeli osobie leczącej ten test się nie powiedzie, to ilość odzyskanych punktów Żywotności równa jest połowie Wytrzymałości rannego (zaokrąglana w górę).

    Osoby posiadające umiejętność chirurgia[i], które przez przynajmniej pół godziny dziennie doglądają rannego i wykonają udany test Inteligencji , redukują czas rekonwalescencji do jednej trzeciej. Niepowodzenie tego testu oznacza, że czas rekonwalescencji ulega skróceniu do połowy. W ten sposób lekko ranna osoba, którą skutecznie dogląda chirurg może odzyskiwać w ciągu dnia odpoczynku liczbę punktów Żywotności, mogącą osiągnąć trzykrotną własną wytrzymałość.

    Niektóre rany, odniesione na skutek [i]trafień krytycznych
    określono jako wymagające skutecznej opieki medycznej opieki medycznej. Rodzaj leczenia zależy od typu odniesionych obrażeń. Mówiąc najbardziej ogólnie, efekty obrażeń zmieszczą się w przynajmniej jednej z podanych niżej kategorii.
    avatar
    SHEERIF
    Poziom 10
    Poziom 10

    Male
    Taurus Dragon
    Exp : 513
    SP : 594
    Sława : 13

    Powrót do góry Go down

    Re: Rany I Rekonwalestencja

    Pisanie  SHEERIF on Kwiecień 13th 2009, 15:46

    Krwawienie:
    Ranny traci podczas każdej rundy dodatkowe punkty Żywotności do czasu, aż zajmie się nim chirurg albo uzdrowiciel, lub też aż umrze. Osoba z umiejętnością leczenie ran lub chirurgia może powstrzymać upływ krwi, wykonując udany test Inteligencji. Próby mogą być powtarzane co runę. Mimo powstrzymywania krwawienia ranny umrze, jeśli w ciągu 24 godzin chirurg nie przeprowadzi pomyślnej operacji. Tylko osoba posiadająca umiejętność chirurgia może uratować pacjenta. Operacja trwa 2 godziny. Jeżeli chirurg wykona udany test Inteligencji, pacjent zaśnie na 24 godziny, po którym to czasie zostanie mu przywrócony 1 punkt Żywotności i traktuje się go jako lekko rannego. Jeżeli podczas operacji test Inteligencji jest nie udany pacjent umiera.

    Złamane lub zwichnięte kończyny:
    Osobie z takim zranieniem nie grozi natychmiastowe niebezpieczeństwo, ale jeśli w ciągu tygodnia nie zajmie się nią chirurg, kończyna stanie się trwale bezwładna. Leczenia może próbować jedynie osoba posiadająca umiejętność chirurgia. Chirurg musi wykonać test Inteligencji - z dodatnim modyfikatorem +10% - po wykonaniu którego przyjmuje się, że leczona postać ma 1 punkt Żywotności i jest lekko ranna. Kończyna pozostaje niezdolna do użycia, unieruchomiona na temblaku czy szynach, przez K4+1 tygodni. Jeżeli test był nieudany, operacja może być powtórzona - każda kolejna próba ma kumulatywny, ujemny modyfikator Inteligencji -10%. Jeżeli w ciągu tygodnia od zranienia nie uda się przeprowadzić udanej operacji, kończuna na stałe pozostaje niewładna.

    Ucięcie kończyny:
    Chirurg w żadnym wypadku nie jest w stanie przywrócić utraconej kończyny. Ofierze trzeba najpierw zatamować krwawienie (patrz wyżej), a następnie przypalić kikut i operować. Operacja zajmuje 2 godziny, do jej przeprowadzenia konieczny jest chirurg, który wykona test Inteligencji. Jeżeli test był udany, pacjent nie odzyskuje sił i nie uważa się go za lekko rannego jeszcze przez 6+K6 dni. Okres ten może ulec skróceniu dzięki opiece chirurga. Jeżeli test był nieudany, pacjent umiera.
    avatar
    SHEERIF
    Poziom 10
    Poziom 10

    Male
    Taurus Dragon
    Exp : 513
    SP : 594
    Sława : 13

    Powrót do góry Go down

    Re: Rany I Rekonwalestencja

    Pisanie  Sponsored content


    Sponsored content


    Powrót do góry Go down

    Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

    - Similar topics

     :: Uniwersa :: Warhammer

     
    Permissions in this forum:
    Nie możesz odpowiadać w tematach