Similar topics
    Lista Mistrzów
    Warhammer - SHEERIF
    Naruto
    - Brak mistrza
    Resident Evil - Brak mistrza
    Neuroshima Brak mistrza
    Wampir - Brak mistrza
    Dragon Story
    - Lavi
    Underfantasy - Lavi
    Cyberpunk - Lavi

    Top posters
    Lavi (1392)
     
    Michaś (707)
     
    SHEERIF (513)
     
    Robson (479)
     
    Anna (476)
     
    RafciOo (174)
     
    Zero (173)
     
    Fenek (45)
     
    pczyż (8)
     
    Arheros (5)
     

    Nasi przyjaciele :)



    Bogowie

     :: Uniwersa :: Warhammer

    Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

    Bogowie

    Pisanie  SHEERIF on Listopad 26th 2008, 11:33

    SIGMAR MŁOTODZIERŻCA - bóstwo patronujące Imperium. Sigmar był jednym z pierwszych królów obszaru, znanego teraz jako Imperium - tym, który stworzył przymierze między ludźmi i krasnoludami, co ostatecznie doprowadziło do zakończenia Wojen Goblińskich. Od wieków uznaje się go za bohatera. W granicach Imperium jest czczony jako bóstwo, patronujące Rodzinie Imperialnej i samemu Imperium. Największa z poświęconych mu świątyń znajduje się w pobliżu Imperialnego Pałacu w Altdorfie. Kult Sigmara mocno splata się z polityką Imperium, a jego główny kapłan - Wielki Teogonista - posiada nie tylko duchowną potęgę, ale i ogromną ziemską władzę. Charakter neutralny. Symbolem Sigmara jest młot.

    MANANN - bóg mórz. Jest synem Taala oraz Rhyi. Jego symbolem jest pięcioramienna gwiazda jak również stylizowana sylwetka albatrosa, Manann jest neutralnym bogiem. Najwięcej wyznawców Mananna można spotkać na obszarach nadbrzeżnych, głównie na północnych wybrzeżach Starego Świata.

    MORR - bóg śmierci. Jego najpopularniejszym symbolem są kruk i brama. Charakter neutralny. Jego kapłani noszą proste czarne szaty z kapturem, bez żadnych ozdób. Morr jest czczony w całym Starym Świecie, z czego najpopularniejszy jest na południu.

    MYRMIDIA - bogini wojny. Jest córką Vereny i Morra. Symbolem Myrmidi jest włócznia znajdująca się za tarczą. Charakter neutralny. Myrmidia cieszy się największym poważaniem na południu Starego Świata, szczególnie w Tilei i Estalii. Jest też czczona przez wszystkich wojowników Starego Świata nie wyznających Ulryka.

    RANALD - bóg złodziei i oszustów. Jego symbol reprezentuje skrzyżowanie palców, środkowego i wskazującego. Charakter neutralny. Ranald jest czczony w całym Starym Świecie, głównie w większych miastach. Jego wyznawcami są głównie Łotrzy. Większości jego wyznawców to Rangerzy lub inne, zależne od świata naturalnego osoby.

    SHALLYA - bogini leczenia i miłosierdzia. Jest córką Vereny i Morra. Symbolem Shallya jest zwykle gołąb lub serce i kropla krwi. Jej kapłani to najczęściej kobiety w białych szatach. Charakter dobry. Shallya jest czczona w całym Starym Świecie przez ludzi wszystkich zawodów. Jest szczególnie poważana jako bogini patronująca kobietom, gdyż wierzy się , że chroni przed poronieniem i ułatwia znoszenie bólów porodowych.

    TAAL - bóg przyrody i dzikich miejsc. Symbolem Taala w jego postaci Pana Bestii jest czaszka jelenia albo stylizowana głowa człowieka z jelenimi rogami. Jako boga pogody, symbolizuje go kamienny topór, którego używa do wywoływania piorunów, błyskawic i lawin. Charakter neutralny. Taal jest czczony na północy i wschodzie Starego Świata, szczególnie w Imperium.


    ULRYK - bóg bitwy, wilków i zimy. Jego symbolem jest wilk, jego wyznawcy noszą medalion w kształcie głowy wilka a kapłani ubierają się w czarne szaty z emblematem białej głowy wilka na piersi i dodatkowymi ozdobami z wilczej skóry.. Charakter neutralny. Ulryk jest czczony głównie na północy Imperium, ale jego wyznawców można spotkać także w innych częściach Starego Świata, szczególnie pośród wojowników.

    VERENA - bogini nauki i sprawiedliwości. Symbolem Vereny jest sowa, starożytny symbol mądrości jak również jej symbolem jest waga. Charakter neutralny.Verena jest czczona w całym Starym Świecie, szczególnie w miastach uniwersyteckich jak Altdorf i Nuln.

    KHAINE - pan morderstwa. Jest zazdrosnym bratem Morra. Charakter zły. Jego kult jest zakazany w całym Starym Świecie, a jego imię używane najczęściej jest jako przekleństwo.

    RHYA - bogini matka Dawnej Wiary, ale wśród popularnych religii dawnej wiary Starego Świata jej rola jest znacznie ograniczona. Jest żoną Talla i to on przejął większość atrybutów, określających ją jako boginię ziemi i świata przyrody. Jest czasem czczona wraz z Tallem ale niema własnego kultu ani świątyń. Niemniej nadal jest potężna. Charakter neutralny.
    avatar
    SHEERIF
    Poziom 10
    Poziom 10

    Male
    Taurus Dragon
    Exp : 513
    SP : 594
    Sława : 13

    Powrót do góry Go down

    Re: Bogowie

    Pisanie  SHEERIF on Listopad 27th 2008, 22:49

    DAWNA WIARA


    Opis: Dawna Wiara jest religią wyznawaną orzez druidów i kapłanów druidzkich. Jej początki giną w pomroce dziejów - jest znacznie starsza, niż kulty, aktualnie panujące w Starym Świecie. Dawna Wiara jest związana z przyrodą i jej siłami. Łączy się z wieloma starożytnymi miejscami, jak kurhany i kamienne kręgi, których znaczenie dawno już zostało przez innych zapomniane.
    W dawnej wierze nie istnieje główne bóstwo czy panteon bóstw. Chociaż jej wyznawcy ofiarują czasemi swoje modły bogini, którą nazywają Matką, symbolizującej ziemię oraz płodność przyrody, to jednak zajmują się przeważnie siłami o mniejszej skali, rozważając przepływające przez świat energie. Matka zdaje się nie być boginią w konwencjonalnym tego słowa znaczeniu, a raczej abstrakcyjnym symbolem świata przyrody i energii używanej przez druidów.

    Charakter: neutralny

    Symbol: Dawna Wiara raczej nie wykożystuje symboli w taki sposób, jak inne kulty Starego Świata, chociaż wyrzeźbione koła, spirale i dyski są czsem kojarzone z kurhanami i kamiennymi kręgami.

    Zasięg Kultu: Dawna Wiara nadal egzystuje w wielu częściach Starego Świata, głównie na północy i zachodzie. Jak można się spodziewać, jest ona silniejsza na terenach wiejskich, gdzie pozostało więcej dziewiczych przestrzeni. Dawną wiarę wyznaje wielu Rangerów, tak jak druidzi i kapłani druidzcy.
    avatar
    SHEERIF
    Poziom 10
    Poziom 10

    Male
    Taurus Dragon
    Exp : 513
    SP : 594
    Sława : 13

    Powrót do góry Go down

    Re: Bogowie

    Pisanie  SHEERIF on Grudzień 16th 2008, 15:30

    BOGOWIE CHAOSU

    Choć w granicach Imperium wyznawanie bogów Chaosu jest oficjalnie zakazane, w sekrecie wciąż ma to miejsce. Ludzkość rozwinęła się pod wpływem Chaosu, dlatego jego cechy są nierozerwalnie związane z ludzką naturą.

    ROGATY SZCZUR: Jest straszliwym bogiem Skavenów, jego wyznawcami są praktycznie wszystkie skaveny i nieliczni ludzie.

    Khorne: Jest krwawym bogiem wojny i czaszek. Jego wyznawcy są skłonni do masowych mordów dlatego jego kult jest bardo nieliczny w cywilizowanych krajach, łatwo go wykryć. Jednak pośród nich są najlepsi i najkrwawsi wojownicy z pośród wojowników Chaosu.

    Nurgle: Jest on plugawym bogiem rozkładu i zarazy. Jego wyznawcy również są nieliczni w cywilizowanych państwach, ale niestety zdarzają się i działają zwykle w kanałach dużych miast rozsiewając choroby swego patrona.

    Slaanesh: Jest obojnaczym wstrętnym bogiem wszelkich zboczeń i przyjemności cielesnych. Niestety dość rozpowszechniony w Imperium i gustuje w nim skrycie wielu szlachetnie urodzonych skłonnych do chuci i prewresji.

    Tzeentch: Jest najbardziej tajemniczym z nich wszystkich i co za tym idzie najgroźniejszym z bogów Chaosu znany jest też Zmieniaczem dróg i Tym-Który-Zmienia. Najbardziej rozpowszechniony z bogów Chaosu wśród cywilizowanych państw. Jego wyznawcami są prawie wszystkie mutanty, a i ludzie też niestety ulegają jego wpływowi.


    Ostatnio zmieniony przez SHEERIF dnia Październik 22nd 2011, 16:55, w całości zmieniany 1 raz
    avatar
    SHEERIF
    Poziom 10
    Poziom 10

    Male
    Taurus Dragon
    Exp : 513
    SP : 594
    Sława : 13

    Powrót do góry Go down

    Re: Bogowie

    Pisanie  SHEERIF on Grudzień 19th 2008, 16:57

    Dodatki do Kultu Sigmara
    Zakony


    Kapłani Sigmara przynależą do jednego z trzech zakonów, określa to ich zadanie wewnątrz organizacji.
    Kapłani - bohaterowie, prowadzeni przez graczy należą do Zakonu Srebrnego Młota, którego członkowie przemierzają Imperium, wzmacniają wiarę, tępią heretyków i przynoszą chwałę Kultowi. Jako kapłani wędrowni są zobowiązani płacić Kultowi czwartą część swoich dochodów, dodatkowo można od nich wymagać, by jeden tydzień w roku spędzili jako strażnicy świątyni lub ochraniaże dygnitarza Kultu. Kapłani ci są zdolni do wykonywania posług religijnych, lecz spowiedzi wysłuchują jedynie wtedy, gdy jest przedstawiciela zakonu eklezjastycznego.

    Innymi zakonami są Zakon Pochodni, z którego szeregów wywodzą się zarządcy świątyń Kultu i kapłani, którzy prowadzą ceremonie religijne, oraz Zakon Kowadła, będący zakonem klasztornym, którzego członkowie żyją w odosobnieniu od reszty społeczeństwa, poświęcając się medytacją i modlitwom.
    Zakon Pochodni jest głównym elemętem Kultu, podlegają mu oba pozostałe. Jego członkowie są przydzielani do lokalnych świątyń - nowicjusze i osoby o małym doświadczeniu są wioskowymi kapłanami.
    avatar
    SHEERIF
    Poziom 10
    Poziom 10

    Male
    Taurus Dragon
    Exp : 513
    SP : 594
    Sława : 13

    Powrót do góry Go down

    Re: Bogowie

    Pisanie  Sponsored content


    Sponsored content


    Powrót do góry Go down

    Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

    - Similar topics

     :: Uniwersa :: Warhammer

     
    Permissions in this forum:
    Nie możesz odpowiadać w tematach